LEHDISTÖTIEDOTE 4.4-17

HONGISTO ERÄKERHON JOHTOON

Toisen kauden kansanedustaja, vuosikymmenten eräkokemukset omaava kansanedustaja Reijo Hongisto (ps) nousi eduskunnan eräkerhon puheenjohtajaksi.

Hongisto on synnyinkylänsä Möksyn metsästysseuran ja nykyisen asuinkuntansa Vimpelin metsästysseuran jäsen.

Hongisto tunnetaan kaiken eräviljan pyytäjänä. Lähellä sydäntä on jokasyksyinen hirvijahti, sekä vierailut Eräkerhon mukana karhujahdeissa eri puolilla valtakuntaa.

Hongisto kuuluu Eduskunnan Maa- ja metsätalousvaliokuntaan ja toimii valiokunnan varapuheenjohtajana.

-Olen metsästys- ja kalastusharrastukseni kannalta nyt erityisosaamiseni ydinalueella, juuri siinä valiokunnassa jossa päätetään sadoille tuhansille metsästäjille ja kalastajille tärkeistä asioista. Harrastuksistani on selvää hyötyä nykyisessä työssäni, toteaa uusi eräkerhon puheenjohtaja.

Nykyinen puheenjohtaja Markus Mustajärvi (vas) jatkaa johtokunnassa. Varapuheenjohtajaksi valittiin edustaja Johanna Ojala-Niemelä (sd). Johtokuntaan on varattu paikka jokaisen puolueen edustajalle, edellytyksellä että puolueesta edes yhdellä on suoritettuna metsästäjätutkinto. Vihreiden eduskuntaryhmässä ei tällä hetkellä ole ketään tutkinnon suorittanutta, joten ryhmällä ei ole edustusta eräkerhossa.

Yhdistyksen tarkoituksena on järjestää metsästystä harrastaville kansanedustajille yhteistoimintaa sekä toimia yhdyssiteenä eduskunnan, muun yhteiskunnan ja muiden parlamenttien välillä metsästykseen liittyvissä asioissa.

Vaikka yhdistys on rekisteröimätön, niin sillä on omat säännöt ja se toimii yhdistyslain hengessä.