TIEDOTE

Pyöröovi käy

Jotta jokaiseen kyselyyn ei tarvitsisi vastata erikseen, kirjoitin lyhyen tiedotteen.

Anne Matokangas erosi Perussuomalaiset rp:stä viime vuoden loppupuolella ja anoi Sininen Tulevaisuus rp:n jäsenyyttä. Hänet hyväksyttiin puolueeseen ja valittiin Vaasan vaalipiirin piirisihteeriksi. 21.2-18 Matokangas pyysi eroa Sininen Tulevaisuus rp:stä ja ilmoitti anovansa Perussuomalaiset rp:n jäsenyyttä. Samalla Matokangas ilmoitti myös luopuvansa kaikista Sininen Tulevaisuus rp:n luottamuspaikoista.

Ihminen osoittaa henkisen kypsyytensä ja sivistyksensä tason siinä, miten hän puhuu toisista ihmisistä. Toisista ihmisistä voi puhua hyvää taikka pahaa, taikka jotakin siltä väliltä.
Kun minä siirryin perussuomalaisista siniseen tulevaisuuteen, sain kuulla muutamilta hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa olevilta, siihen asti sivistyneinä pitämiltäni ihmisiltä ala-arvoista ja loukkaavaa puhetta. Minua nimiteltiin ja minun toivottiin sairastuvan syöpään. Joku toivoi jopa kuolemaani. Vasta siinä vaiheessa minulle paljastui, millaisten ihmisten keskuudessa olin elänyt ja tehnyt poliittista yhteistyötä.

Koska minä en halua alentua samalle tasolle, minä en missään tilanteessa käytä lähimmäisestäni loukkaavaa taikka solvaavaa kieltä. Olkoon tilanne mikä tahansa.

Anne Matokankaan ratkaisu on hänen omansa, enkä minä millään tavalla kommentoi sitä. Minä toivon, että kohtelette Matokangasta eri tavalla, eikä Hän joudu vastaavan ryöpytyksen kohteeksi, toivon myös Hänen elämänsä poluille kaikkea hyvää.

Muuta sanottavaa minulla ei ole tästä asiasta.

Reijo Hongisto
Kansanedustaja SI